25 decembris 2021

Latvijas vienīgais ugunskuģis, kura kapteinis pakārās

 
Peldoša bāka bija krietni lētāka par stacionāru versiju jūras krastā. Tomēr jau 30. gados tika izstrādāti plāni īstas bākas celtniecībai. Šodien varam lepoties ar Ovīšu bāku (redzama video 02.00), kuras augstums ir 37 metri, taču arī "Laima" nebija nekāds punduris – tās uguni 19 metru augstumā varēja saskatīt 12 jūras jūdžu (22 km) attālumā, kas bija liels solis uz priekšu. Līdz 1928. gada beigām kuģiem ceļu rādīja ugunsboja, taču tās gaismas signālu varēja saskatīt tikai 8 jūras jūdžu (15 km) attālumā. Sava unikālā statusa dēļ "Laima" izpelnījās ievērību no centrālās savienības "Turība" kas 1939. gadā tirgū izlaida īpašu tabakas šķirni "Ugunskuģis". *Pieminot "Laimas" vācisko izcelsmi, prese to kļūdaini mēdza dēvēt par "Elbe-2", kas bija kuģa atrašanās vietas apzīmējums nevis tā vārds – ugunskuģis savā "vācu periodā" bija noenkurots Elbas grīvā. Līdzīgi uz Laimas sāniem uzkrāsotais "OVĪŠI" nav vis kuģa nosaukums, bet gan norāde par tā "dienesta" vietu.